Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powtarza przetarg na zrealizowanie inwestycji dotyczącej budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Jest to drugie podejście GDDKiA do tego przedsięwzięcia. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.
Nowy przetarg
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa odcinka drogi klasy GP o długości około 2,56 km łączącego węzeł „Brezelia” z drogą krajową nr 9 (wylot z Ostrowca Świętokrzyskiego w kierunku Rzeszowa) w rejonie miejscowości Jędrzejów.
View Larger Map
Według planu zadania ma zostać zrealizowane w ciągu 39 miesięcy.
Na oferty zamawiający czeka do 7 sierpnia br. Podczas ich oceny będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), termin realizacji (10%) oraz przedłużenie okresu gwarancji na następujące elementy: ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze (30%).
Drugie podejście
Poprzednie postępowanie mające na celu znalezienie wykonawcy tej inwestycji ruszyło w listopadzie 2018 roku. Zestawienie dwóch ofert, które wpłynęły do zamawiającego poznaliśmy w lutym br. Przy budżecie inwestora równym 48 mln zł propozycje mieściły się w zakresie od 72,021 do 72,922 mln zł. Z uwagi na brak możliwości zwiększenia finansowania przetarg został unieważniony.
Ważna inwestycja
Inwestycja obejmuje m.in. takie prace jak: budowę odcinka drogi klasy GP, rozbudowę jezdni drogi krajowej nr 9, rozbiórkę istniejącej łącznicy węzła Brezelia oraz budowę nowego odcinka, rozbiórkę istniejącego odcinka drogi gminnej oraz budowę nowego odcinka drogi, budowę skrzyżowania typu rondo, rozbiórkę istniejącego trzywlotowego skrzyżowania DK-9 z DG02206, przebudowę DG000219T, relacji Jędrzejów – Denkówek, budowę dróg dojazdowych oraz budowę punktu kontroli pojazdów ITD.
Inwestycja ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także do uwolnienia od korków i hałasu mieszkańców centrum miasta. Obecnie międzynarodowa droga krajowa nr 9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku liczbę 23 tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na wybudowany w ostatnich latach ciąg ulic oraz planowany przez GDDKiA odcinek łączący istniejący węzeł z wylotem drogi krajowej nr 9 w kierunku Rzeszowa.